: team warrior :

Wednesday, September 12, 2012

Aku suka blog dia!

Bismillahirrohmanirrohim...

Alhamdulillah..Thanks Allah for the great and wonderful day!

   Disebabkan minggu ni aku tak ditekankan dengan jadual yang sangat padat, so i grab the opportunity to see the others blog because i don't want to waste my time with sleep and eat in the room. (acara mengemukkan badan).Hehehe.. sekurang-kurangnya aku dapat tambah ilmu dengan membaca perkongsian2 di blog diorang. One of them is Dena Bahrin's blog. Since when i know her? Hmmm.. *muka berkerut..ingat balik!*. She's became popular from her video that's been proposed. And from that la i know her *in this alam maya* and follow up of her story and writing. Subhanallah.. How lucky her! Bila tengok video dia aje, otomatik your mouth will say "alalalalala..so sweet!". She has a wonderful love story. I'm proud of her and she gives me inspiration. *bukan bab kahwin awal!* but to utamakan parents' decision. Be a good daughter! Parents know apa yang terbaik untuk anak-anak dia.

Why i like her writing? 

   Aku pun tak tahu kenapa? Tapi bila aku baca cerita and explanation dia, aku rasa tu semua boleh masuk dengan jiwa aku. She made it! Mungkin disebabkan aku yang gila-gila dan amat memerlukan explanation yang sangat secocok dengan jiwa dan nurani aku yang keras plus lembut ni. *kononnya*. So, dia memudahkan aku untuk cernakan pengisian-pengisian tu ke arah yang lebih baik untuk diri aku and orang sekeliling aku. Insyaallah! I like her writings because sometime its made me open my eyes and heart to change myself to others good side. *mybe aku jenis budak yang senang sangat goyah* . When i read her blog and her words, i talk to myself "i want to be like her!", someone that can spread and share something good to others. You know what..Blog, one of the way to spread da'wah! Here I want the viewers can take the advantages from my writing and not just read, see the pics, close and nothing!

   Sabda Nabi S.A.W " sampaikan ilmu walaupun satu ayat

   Yes! That i want to do. Insyaallah. I will even i'm just insan biasa-biasa yang tak banyak ilmu berbanding dengan people  yang more bombastic hebat lagi ilmu dia. One more thing..whatever our background dulu, sekolah agama ke, sekolah sains ke, sekolah sukan ke..ilmu agama perlu dicari because we are muslim! Do you want to be a muslim on the paper only? *cekak pinggang* ofcos not right? so take the time and opportunity to find the ILMU AGAMA even we are too busy with the assignment o something like dat. Takkan kita nak kejar ilmu dunia je tapi ilmu akhirat kita tinggal kat belakang. Sometime when we find and learn ilmu agama, its can help us. Cuma kita aje kadang-kadang tak sedar. Hehehehe..pesanan my senior. Sayang kak zati because give me pengisian semalam. Terasa jiwa ini terisi and waaa....i miss usrah so much!! Friends..help me!

AISYAH SYAKIRAH!

   Do you know her? Actually aku baru kenal dia semalam from her blog too. When i read her blog..im fall in love! * propa la ko yong!*. I'm fall in love with her writing. She was 18 years old and she so matured. (compared to me la). Her words tak melambangkan langsung umur dia sekarang. What made me proud of her? She was sooooooo fluent in english and she's not from religion school background. Hehehe..tibe-tibe rasa malu pulak! See! Beza orang yang mencari ilmu agama dengan orang yang dah belajar ilmu agama ni. So different. Ramai kawan-kawan aku yang macam tu. Kadang-kadang aku rasa diorang ni lebih hebat! Then, aku baru tahu jugak yang Aisyah Syakirah ni vlogger like Aiman Azlan. Korang dah taw? Biasa la aku ni ketinggalan sikit. She's also inspired me! Aisyah Syakirah is talented girl and she used her talent for da'wah. Hmm.. is it good right! Allah kurniakan kita dengan bakat so gunakan ke arah kebaikan. Thanks Aisyah for nice sharing. Good luck for your da'wah. I will support you. Insyaallah..nanti try la tengok video aisyah syakirah ni.

   ok sampai sini aje entry aku. Don't want to merepek banyak-banyak. Sudah cukup-cukup sudah..cukup sampai di sini saja.Hehehe..

Be a good muslim!

xiexie for reading! 

No comments:

Post a Comment

sebarang pesanan untuk cik warrior?
sila tinggalkan di sini. May Allah bless you..