: team warrior :

Saturday, March 30, 2013

random story

Assalamualaikum

   Blog cik warrior agak menyepi kebelakangan ni. memenuhi masa dengan perkara yang terlebih penting dahulu. mengikut kepentingan la katakan. ecececeh. menggaru kepala sebenarnya nak cerita pasal apa. nak citer sal diri sendiri? hmmmm.. still menjalani kehidupan sebagai pelajar seperti biasa. keluar pagi balik petang. makan. solat. study. tido. stay up. usrah. discussion. meeting. anything else. takkan nak bagitaw sume. choi la.

   sebenarnya sedikit demi sedikit saya sedang melalui dugaan ketika belajar di kampus. dulu mungkin tak seberat ini. dan mungkin tak seringan dulu. macam sama meaning jer tuh. Di sini, saya belajar mengenali sikap dan perangai orang lain. sahabat-sahabat saya dan orang yang bekerja dengan saya ataupun orang yang menjadi pimpinan saya. Allah menguji saya dengan bekerja di bawah mereka. Menghormati ketua itulah yang saya pegang dari dulu sehingga sekarang. Wala' selagi mereka mengikut syariat dan berada di landasan yang betul. yang salah takkan still nak follow jugak kan. lu pikirlah sendiri. betul lah setiap orang ada kelebihan dan kekurangan masing-masing. bila dia kurang kita tambahkan. bila kita kurang dia tambahkan pulak. so sweet kan hidup berorganisasi? when we are in organization and as a leader.. please take good care of ur anak buah. Respect them if you want they respect you. remember.. what you give uyou get back, rite? Allah tu sebaik-baik pengatur dan Maha Adil. 


   " bila kita di atas, jangan pernah lupa untuk pandang ke bawah sebab merekalah yang jadi penguat dan penyokong kita. dan bila kita di bawah pulak, jangan lupa tuk mendongak ke atas coz merekalah pimpinan kita. saling menghormati! "


    nak citer ni.. saya tak tahu kenapa duit saya dirasakan cepat habis. cepatnya mengalir seperti air. bahasa agak sastera di situ. haha. baru keluarkan 50 hinggit, bajet-bajet cukuplah utk seminggu. happpuiiih. poyo je sume tuh. berapa hari lepas tuh dah terpacak kat bank balik. hai bank! kita bersua kembali. hehe. apa la yang saya buat erk? tak tahu duit dihabiskan untuk apa. yang ni mintak untuk ni. yang tu mintak untuk program tu. n then when i see my purse. haa!! where my money? 5 hinggit jar? pernah tanya my kezen about this prob.. yang money running like haper la. she admited it and confius how her money can habis just like that in a week. sometime tak sampai pun seminggu. kan? yuuuhhuuu.. same problem with us? maybe setiap students through the same prob kut. Yelah time belajar la time yang banyak nak pakai duit. nak fotostat nota lagi. siapkan assignment lagi. beli buku rujukan. bayar ni. bayar tu. pendek kata banyak benda lah. 

   pernah satu hari tu saya cabar diri sendiri untuk spend rm 20 dalam seminggu.  gigih betul saya waktu tu. jimat sejimat jimatnya. makan sekali sehari. makanan sampingan yang selalu saya buat tu tak pandang dah. bila teringin nak makan pape  memang tak layan. spend duit tuh untuk perkara yang teramat penting sajer selain makan. haha. waktu tu mula la merasai camana orang yang tak terlalu kaya through life at campus. yang terpaksa berjimat untuk kepentingan yg lebih utama. saat orang lain boleh spend duit untuk beli beg baru. baju baru. kasut baru. tapi mereka? mereka tak dapat rasa macam tu. kalau boleh pun mungkin sebulan sekali. atau mungkin setahun sekali. sometime bila kita belajar untuk merasakan apa yang mereka rasa. kita akan belajar bersyukur dan terdetik di hati bahawa ada insan yang lebih susah dari kita.

   " bila seseorang tu melalui betapa susahnya untuk mendapatkan sesuatu mereka akan mula menghargai setiap apa yang mereka ada itu. "



                                  entah ada motip ke idok entry ni. tapi tu je la nak share.

xiexie for reading!



2 comments:

  1. yong memang macam tu since matrik..
    'boros'ist.. he3
    usaha tangga kejayaan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. eh?? apsal tak cakap awal2.. kena tukar strategi..hemohemo..

      Delete

sebarang pesanan untuk cik warrior?
sila tinggalkan di sini. May Allah bless you..